2018. június 19., kedd

Van olyan mondat?

Néha csak úgy, váratlanul eszembe jutnak szavak, mondatok, amelyek boldoggá tudnának tenni. "Szeretlek." "Szükségem van rád." Gyere hozzám feleségül." "Őrülten megbántam, hogy nem téged választottalak." "Sosem volt senki ilyen, mint te." "Bocsáss meg, nagyon bánom, hogy azt mondtam rád... mert nem igaz, hiszen..." (Ez utóbbit mondjuk biztos tőlem is várják sokan.) Ilyenek.

Neked van olyan mondat, amit még vársz valakitől? Vagy már nem vársz, de ha hallanád, attól jobban éreznéd magad? Ami megváltoztatná az életedet, vagy ha azt már nem is, a magadhoz, ahhoz a másik személyhez vagy a múltadhoz való viszonyulásodat?  Valami, ami segítene?

Vannak olyan máig lezáratlan régi dolgaid, amelyeket valamiért soha nem tudtál feldolgozni, mert mondjuk még ma sem tudod biztosan, mi történt? Egy rossz rokoni kapcsolat, ahol egyik fél sem keresi a másikat, és nem is tudni, ki miért sértődött meg, hol kezdődött az egész? Egy szerelem... de nevezzük inkább kapcsolatnak, amelyből a másik fél kikúszott, mint valami féreg, szó nélkül kioldalgott, mint egy sunyi tolvaj? Valaki, aki hiányzik, pedig ott is lehetne?

Mit kellene mondania annak a bizonyos másiknak, amivel meg tudna nyugtatni? Ami felszabadítana?

Persze bármennyire is igaz lenne, az ember nem szívesen hallaná például azt, hogy "őrült nagy fejed van, nem bírtam tovább nézni, de ezt mégsem mondhattam meg", "sosem tetszettél igazán", "X.Y.-t jobban szerettem", ezek gyilkos mondatok. Valójában semmilyen negatív magyarázat nem segítene, nyilván. Akkor inkább semmit ne mondjon senki.

De abban a tudatban elengedni valami régi fájdalmat, hogy te igazából jó voltál, a másik félnek is jó voltál, és tudta ő akkor is, csak, csak, csak... Szóval az csodálatosan felszabadító lehet.

Te mit szeretnél hallani?

4 megjegyzés:

  1. Nyilván minden ember más...
    Én is vágytam ilyen dolgokra.Hogy jöjjön rá a másik,hogy mennyit hibázott és mennyit bántott.Magyarázza meg,kérjen bocsánatot,érezze szarul magát...
    Megtörtént.Nem is egyszer már az életemben.Amikor már lezártam.
    Akkor kaptak a fejükhöz...
    Határozottan állítom,hogy minden volt csak felszabadító nem.
    Ahelyett,hogy nyugodt szívvel utálhattam volna a sok bántás miatt,még nekem lett bűntudatom.Mert hiszen megbánták...
    Én soha többé nem akarnék ilyet hallani...
    Szomorú,nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tímea, ne legyen bűntudatod. Te kaptal vmi rosszat, cserébe éreztél/gondoltál vmi rosszat, kész. Még jó, hogy. :-D

      Ugyanígy volt velem is pár hónapja. Ami utálatot ADDIG éreztem Rohadék Exem iránt, hááát, jó, hogy semmivel sem lehet mérni. Kicsit szégyellem is. Aztán megkeresett. Én mostanra már megértettem, milyen jó, hogy akkor eldobott, de most arra is rájöttem, hogy hiába várok tőle megbánást és bocsánatkérést mert még most is úgy látja, hogy minden úgy volt jól. Minden tekintetben ugyanazon a szinten állt, ahol 10 éve. Na ezt látni volt igazán felszabadító. De a lényeg, hogy nekem kellett ez az utólagos odasunnyogás.

      Törlés
  2. Nekem csak addig volt ilyen mondat, amig le nem zarult bennem a kapcsolat. Miutan ez megtortent, mar nem erdekel tobbet az adott szemely, sem az, miert nem maradtunk egyutt. Akkor mar ugy erzem, nem kell, hogy barmi is elhangozzon, mert nem valtoztat semmin.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebben igazad van, hogy ha lezártad magadban, akkor már nem kell semmi. Ilyen is volt nekem is, ott kellett az, hogy mástól megkapjam azt, amit tőle nem (ez nyilván párkapcsolat volt). De volt olyan is, aminek a megértéséhez és elengedéséhez kellett az utólagos magyarázat.

      Törlés