2013. április 26., péntek

A boci és a birkák

Vajon van-e Magyarországon olyan ember, akit nem ver ki a víz, ha meghallja e két reklám valamelyikét? És vajon elgondolkodott-e már más is azon, vajon miért érzik úgy a különböző tejtermékek gyártói mostanában, hogy a szánkba kell rágni: kanállal együk az adott terméket?


1. "Paula egy boci, de amit tud, az tuti! (Jééézusom!)
Pudingot főz, rajta folttal, kóstold meg a KANALADDAL!
Édes vanília, fincsi csoki,
ezt tudja Paula a napszemcsis boci!" (Napszemcsis??? Apád fasza.)

Először is: minden tévénéző ember, de még azok is, akik felpattannak, és rohannak pisilni, amikor reklám kezdődik, annyiszor hallotta már ezt a remekművet, hogy szerintem rúgná fel a Holdig az összes hülye gyereket belőle (engem az a kis göndör irritál a legjobban, aki ott tekereg a többiek előtt - fiú vagy lány?). Amúgy a kiscsaj miért sértődik meg az első mondat után, mert őt is Paulának hívják? Vagy mert ő akarta kezdeni az éneklést? Vagy most mi van?

Másodszor: most tényleg el lehet kábítani minket ilyennel, hogy két színe van a pudingnak? Hát kit érdekel? Eleve: pudingról beszélünk. Egy unalmas édességről, amiben éppen a két legunalmasabb íz keveredik a világon, csoki és vanília. Semmi, de semmi különleges nincs a dologban. (Tudom, tudom, persze, nem is rád akarnak hatni, hanem a gyerekre, aki majd félezer ember előtt beégetve üvölt neked a hipermarketben, hogy "deee, olyan paulás pudingot kééééreeeeeek", és kurvára le fogja szarni, amikor halkan azt mondod neki, hogy "de drágám, egy pohár árából három csomag pudingport veszek és annyi pudingot főzök, hogy még a szomszédoknak is kell átvinnünk". Aztán persze veszel neki, és kábé a második pohár fele ott fog megrohadni a hűtőben. Ez a jelenet nálunk egyébként még nem volt meg, de bejósolható.

Egyébként a reklám végén egy női hang még mondja is, hogy "frissen vár a hűtőben", na erre az én csillagszemű fiam fel is ugrott múltkor, hogy "hallod, azt mondják, van a hűtőben, gyere".)



2. "Mi a mosoly, egy kis görbe,
De jól néz ki a tükörbe'. 
Mi a mosoly? Egy kis játék, 
kis kedvesség, kis ajándék.
Mi a legjobb benne? Az, hogy
ha te adod, visszakapod.
Mi a jobb a mosolynál is? 
Ha van hozzá KISKANÁL IS!
(Mi a, mi a, mi a jó,
Mia, Mia, Mia, Mia krémtúró.)"

Hát, baszki, ehhez is gratulálok. Itt a szereplőkről nem írnék semmit, mert szerintem magyar az alkotás, de biztos mindenkinek megvan ebben is, aki irritálja, akire felkapja a fejét, és akinek a látványától - ha addig nem is esett jól - azért felpattan, és kiszalad inkább mégis egy kis innivalóért.

Tekintsünk most el attól is, hogy valószínűleg mindkét reklám szövege úgy készült, hogy pszichiátriára felvett betegekkel írattak rímelő fogalmazást, annak eldöntése céljából, hogy normálisak-e vagy sem.

De basszus, most tényleg: KANÁL!!! Mindkét cucc átmenet a folyékony és a szilárd között, kiinni nem bírod, villával vagy pálcikával enni megint csak nem. De tudja mindenki, hogy az ilyenekhez kanál kell, mi a retekért kell ezt hangsúlyozni? Ennyire nem sikerült már összehozni két sort a szövegbe? Kevés volt az idő? Meg különben is: nem ellenőrizte ezt a nagyfőnök? Vagy ellenőrizte és rábólintott? 

Lehet persze még egy ok a kanálra, ilyen politikai jellegű. Gondolták, ezek a magyarok olyan hülyék, hogy bármit meg lehet velük csinálni, hát először is próbáljunk meg rájuk tukmálni valami látszólag felturbózott cuccot triplaannyiért, mint amennyit ér. De azért magyarázzuk már el nekik, hogy kanállal kell enni a pudingot, ki tudja, lehet, hogy eddig szívószállal ették, mert ezek birkák, bazmeg, nem tudják, hogy van jobb megoldás is - legalábbis rengeteg más téren ez a helyzet...

Meg különben is: ha el lehet nekik adni egy sima pudingot azzal, hogy két színe van...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése