2013. május 8., szerda

Babakocsi - avagy létezik szerelem első látásra

Vasárnap jutottam el oda, hogy MOST már tényleg megvan a babáknak minden. Megnyugodhatok, megszülethetnek, helló. Na jó, ha nagyon gondolkodom, mondhatok még ilyeneket, hogy szép, színes forgó az ágyukra, meg babanaplók, ja, meg elfelejtettem nekik új lepedőket venni (de ott a Nyúlé mind az ezer darab), de ezek közül tényleg egyik se olyan már, hogy ne lehetne nélkülük élni.

Ja! Meg a babakocsi.

Nem tudom, írtam-e már róla, de a babakocsik gyártói maximálisan kihasználják, hogy szorult helyzetben vagy: ha ikerkocsira van szükséged, muszáj lesz ikerkocsit venned, tehát bármennyit meg fogsz adni érte. Így aztán a legtöbb olyan új ikerkocsi ára, amely újszülöttkortól használható, és nem is rettegve vagy szégyenkezve megy ki vele az ember az utcára, kapaszkodj meg: 169.900 Ft. De tényleg. Ez átlagár, vannak persze olcsóbb, gagyi modellek (35.000-50.000), és vannak a milliárdosoknak meg a celebeknek 350.000 körül.

Először ebbe szerettem bele (75 cm széles!!! 80 cm a szabványajtó), ki is írtam a kívánságfalamra, hogy mindennap lássam, de aztán inkább letöröltem, mert fölösleges kiadásnak tartottam, meg ezzel az erővel brazil körutazásról is álmodozhattam volna.

Na mármost Húgom meg Öcsém még az első sokk ("ikrek???") idején felajánlották, hogy tőlük kapok babakocsit, mert ők a világ legrendesebb testvérei mellesleg. Mivel Húgom egyik kollégája szintén ikres, amikor megtudta, hogy nálunk is azok lesznek, kinevezte magát ilyen önkéntes szakértőnek, és az égvilágon mindenben ellátta Húgomat tanácsokkal, végül pedig jött a babakocsi, amit ők akartak megvenni egy másik ikres családtól, de akkor, pár hónapja még nem volt eladó. A hiperszuper, fantasztikusan tökéletes mindentudó kocsi, a soseválasztottamvolnamást. Tényleg szuper, az ára pedig újonnan jóval magasabb, mint a használt kis Nissan Micráé, amire szintén vágyom.

Csak sajnos a mérete is vetekszik a Micráéval, nagyjából fedett parkolót kéne bérelni neki. Kaptam róla képeket (vagyis nem arról, hanem egy olyanról), tetszett, tényleg. Jó, akkor legyen ez.

Húsvétkor az eladók Diósdról hozták le a rokonokhoz a Mátrába a babakocsit, Húgom és a barátja el is mentek, hogy megnézzék (a szomszéd faluba). Aztán másnap Tetkós szerelte Húgom barátjának az autóját, és ha már elmentek próbakörre, betértek megnézni a babakocsit. Még ugyanazon a napon mi is arra jártunk, és Húgom és Tetkós kitalálta, hogy menjünk be, nézzem meg. Megbeszéltük, hogy ha nekem nem tetszik, az lesz a kulcsmondat, hogy "nos, elfelejtettük lemérni a liftet, nem biztos, hogy beférne".

Bementünk, én a pasin kicsit azt láttam, hogy "mi a faszomat keresnek ezek itt már megint", és akkor el is dőlt, hogy akármi is lesz, én itt már nem merek nemet mondani. Szóval ott álltunk a garázsban, előttünk egy babakocsi VÁZA. Óriási volt, mint egy szekér. Aztán összerakták nekünk. Őszintén szólva akkor is csak azt láttam, hogy bazmeg, ez kurvanagy, de gondoltam, ikerkocsit kisebbet úgysem találunk (élőben, boltban én azelőtt még nem nézegettem ezeket, hogy fogalmam legyen róla), na meg ha már harmadszor zavarjuk itt meg a nyugalmukat, kutya kötelességünk elvinni a kocsit (Istenem, hány vásárlás alkalmával estem már abba a hibába, hogy "megveszem, ha már ennyi ideig feltartottam az eladót"!). Úgyhogy megvettük. 

Hatalmasak a kerekei, és tényleg olyan, hogy ebben végigtolod a családot a Sziklás-hegységen és biztonságban érzed őket. Hozzánk, a faluba a földútra meg repedezett járdára tényleg kiváló, biztos, hogy kényelmes a gyerekeknek is. Nekem az volt az eszemben, hogy milyen jó lesz majd, ha megint megyünk kirándulni Szilvásváradra, és nem kell küzdeni meg kézben cipelni a gyerekeket, ez a kocsi megy majd, mint a tank... Igen ám, de egy kirándulás az egy nap egy évből. De mi van a többi 364 nappal? 
- Amikor nekem kell egyedül elküzdenem az oviig a Nyúlért, mert Tetkós persze sehol se lesz... 
- Amikor egyedül kell majd kikerülnöm a 10 cm magas járdán a középre állított tűzcsapot... 
- Amikor egyedül kell majd betolnom az orvosi rendelő ajtaján, ami nehéz és automatikusan becsapódik és általában nem lehet semmivel kitámasztani...

Ráadásul, mivel én egyedül képtelen vagyok összecsukni és a liftbe tutira nem fér be, csak a lenti tárolóban tarthatnánk. Ami egyrészt közös (=bárki ellophat bármit), másrészt retkes (múltkor beláttam, amikor ott szereltek valamit). Újszülöttet egy poros tárolóban álló kocsiba annyira nem szívesen raknék be, ugye, másfelől meg hogy viszek le két babát a földszintre, miközben mindkettőnek tartani kell a fejét, harmadik kézzel zárni az ajtót, negyedikkel hívni a liftet (pláne, ha még rossz is)... 

Na szóval szembesültem vele, hogy idióta voltam, mert igent mondtam, pedig figyelmeztettek, hogy ne tegyem, csak annyira nem akartam megsérteni meg felidegesíteni senkit.

Aztán nemrég a Brendonban jártunk, és ott állt egy ikerkocsi. Ez, csak 110.000 helyett 65.000-ért. Csak úgy, poénból kipróbáltam... és szinte egy helyben meg tudtam vele fordulni, csodálatos volt, könnyű, tökéletes és gyönyörű, és majdnem elsírtam magam. Ez olyan, mint amikor hirtelen a szemedbe néz álmaid pasija, akit aztán soha az életben nem versz ki többé a fejedből.

Tetkós persze magyarázott, hogy ha már megvetettem a batárt, akkor ne variáljak (valahogy ő minden, a gyerekekkel kapcsolatos kiadásra azt mondta eddig, hogy fölösleges, nem úgy, mint a kibaszott sörpad meg a kerítés a sufni köré, amit a múlt héten volt szerencséje beszerezni), és mivel akkor épp nem volt pénzem, eloldalogtam onnan. 

De legközelebb, amikor mentünk, még mindig megvolt. Neten is fent volt az akciós áron, ez az egyetlen darab. Gondoltam rá, hogy lefoglalom vagy mi, hogy ne bírják lenyúlni előlem, de mivel nem tudtam, mikor jön meg a negyedéves lóvé (és jön-e egyáltalán), nem mertem.

Mindennap ránéztem neten. (A monitort azért nem csókolgattam, de elhiheted, hogy majdnem.)

Aztán hétvégén elmentünk megvenni a hordozókat (természetesen a legolcsóbbat, ugye...), és kishíján összeestem a bolt közepén: az én álomkocsim helyén egy ronda, batárnagy, lovaskocsikerekű, akciós Hauck állt... Sírni, toporzékolni lett volna kedvem... Itthon megnéztem neten. Már nincs ott. Azt hiszem, egész életemben siratni fogom.

Persze néztem használtan is, találtam is egy ugyanolyat, ugyanannyiért, de Tetkós azt mondta, akkor inkább már a Brendonban vegyük meg. A Vaterán pont a Brendonos látogatásunk előtti napon vitték el előlem...

Szóval keresek egy HOCO Monterio Twindem Navy-t, max. 65.000-ért. Nem többért, nem másmilyet. Addig meg sírok.

4 megjegyzés:

  1. jesszus, én máshol éltem eddig, de úgy gondoltam, hogy max 30 egy babakocsi...

    VálaszTörlés
  2. Hát az egyszemélyest én is 30 köré lőttem be, nyugi :)

    VálaszTörlés
  3. ez valahogy úgy lehet szerintem, mint az ágy, amit meg én nem értek... egyszemélyes heverőt már 15 ezerért kapsz, franciaágyat 50 alatt nem... pedig az én logikám szerint annak még a duplájába sem szabadna kerülnie, hiszen nem dupla mennyiségű anyag van benne (pl a két egyszemélyesnek ugye összesen 8 oldalfala van, a franciaágynak csak 4, meg nem két darab matraccal kell dolgozni-leszabni, behúzni, huzatot varrni, mittomén)... szóval nem csak az ikergyerekeseket húzzák le, de a párkapcsolatban élőket is, és ha nagyon összeesküvés-gyártó kedvemben vagyok, akkor valahol ennek biztosan a népességcsökkentés a célja... közben meg siránkoznak, hogy fogy a magyar...
    Egyébiránt nagyon klassz gyerkőcök laknak a hasadban, még az idejüket is kivárják, le a kalappal! :) Vigyázz nagyon magatokra és bocs a hosszú fárasztásért :D

    VálaszTörlés
  4. :D :D :D Én is ilyeneken szoktam gondolkodni, hogy a dupla valójában nem is dupla anyag pl., szóval tökjó, hogy leírtad... :D

    Á, köszi, tényleg kis ügyesek amúgy. De ma megvolt az anyák napi műsor, úgy volt megbeszélve velük, hogy addig ne, úgyhogy mostantól felőlem jöhetnek :)

    VálaszTörlés