2019. január 1., kedd

Gyöngytyúk

Tudja valaki a jelenlévők közül, hogy mi a neve a hímnemű gyöngytyúknak?

Gyöngykakas?

Gyöngytyúk... kakas?

Na jól van, nem bírtam tovább, inkább utánanéztem, mert két napja foglalkoztat a dolog (2 nappal ezelőtt Békésszentandráson láttam pár gyöngytyúkot).

Szóval "Ma is tanultunk valamit" rovatunkban tádám, a gyöngytyúk:

"A faj rövidített, a magyar szakirodalomban is elfogadott elnevezése: a gyöngyös.
A kor és ivar szerinti elnevezések sokban hasonlóak a tyúkéhoz: 72 óránál fiatalabb a naposgyöngyös, négy naptól 6 hetes korig gyöngyöspipe vagy csibe. Hathetes kortól ivarérésig növendék gyöngyös, az ivarérett nőivarú gyöngyös a jérce, a hímivarú növendék a kakas, a kifejlett nőivarú gyöngytyúk a tojó, a hímivarú a gyöngytyúk-kakas. /dr. Bogenfürst Ferenc, dr. Horn Péter, dr. Meleg István, dr. Mihók Sándor, dr. Sütő Zoltán: Állattenyésztés 2./

2 megjegyzés:

  1. Hehe...és en ezt mind tudtam. Mondjuk mentségemre szóljon, hogy a doktorokat is majdnem mindet ismerem. 😂

    VálaszTörlés
  2. (Ezt a kommentet vajon miért nem vettem észre... 🙈)

    Akkor össze kell kapnom magam, vannak még elmaradásaim a tankönyvvel kapcsolatban... 😁

    VálaszTörlés