2014. május 13., kedd

Mosódió

Végre én is kipróbáltam. És bejött!

Szóval az úgy volt, hogy már évek óta vágytam rá, de mindig drágának találtam. Nemrég viszont eldöntöttem, hogy többé nem csak elméletben szeretnék környezettudatos lenni, valamint, hogy ezen a téren (mosás, tisztálkodás) is megpróbálok odafigyelni az egészségünkre.

Az elsőként szembejövő hirdetésre kattintva rendeltem egy rakás kecsketejes szappant, meg mosószódát (ennek, mint a hűtlen szerelmesnek, mindig újabb és újabb esélyt adok), szódabikarbónát, és egy mosódió-próbacsomagot.

A kicsik fehér ruháinál használtam először - ami nagyon foltos volt, azt előzőleg mosószódás vízben áztattam egy kicsit, plusz a gépbe is tettem egy kanállal - és közben pesszimistán azt gondoltam, hogy ha megcukroznám, az is kb. ennyit érne. Nem fűztem nagy reményeket ahhoz a pár büdös golyóhoz sem, de utáltam volna magam, ha nem próbálom ki, meg hát csak 290 forintomba fájt. Az első meglepetés akkor ért, amikor a gép habos vizet nyomott ki ("atyaég, ezek szerint itt mégis történik valami?"), a második meg akkor, amikor kivettem a ruhákat.

A tiszta ruhákat.

Öblítéshez almaecetet használtam, így nem lett semmilyen szaga a ruháknak (nem úgy, mint ma a 20%-os ecettől :-D), de legközelebb nem felejtek el illóolajat venni.

Azóta a mi ruháinkat is mostam mosódióval, teljes sikerrel. Persze nem mondom, hogy az olajos munkásruháknál valaha is ezt fogom használni, de szerintem minden másnál igen.

Szóval én mindenképpen ajánlom mindenkinek, kivéve talán bányász munkásruhákhoz meg banános-almás gyerekruhákhoz... (bár áztatással még azokhoz is).

Persze tudom, hogy rengetegen használták már eddig is, de hátha nem mindenki.

5 megjegyzés:

  1. Az illóolaj illata nem fog megmaradni mosás után. A kecsketejes szappanról írjak pár infót, amit én is nemrég tudtam meg?

    VálaszTörlés
  2. Az illóolaj illata nem fog megmaradni mosás után. A kecsketejes szappanról írjak pár dolgot, amit én is nemrég tudtam meg?

    VálaszTörlés
  3. Mosás után érződik csak az ecet "szaga", de ahogy száradnak a rucik, elillan belőlük. Viszont a mosógépet sem kíméli, egy idő után koptatja... :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ezek szerint ez sem tökéletes megoldás :-(

      Törlés