2016. október 6., csütörtök

Hazafelé a buszon leült mellém egy apuka a kisfiával. Megkérdezte a cuki kisgyerektől, mi volt a bölcsiben, a kisfiú mondott rá valamit, aztán ő kezdett kérdezősködni, tudod, ahogy az ilyen kicsik szoktak, az égvilágon mindenről. Apuka türelmesen válaszolgatott neki, majd a száznegyvenharmadik kérdés tájékán...

Kiffiú: "Miért zúg a busz?"
Apuka: "Mert elindult a megállóból."
Kiffiú: "Miért indult el?"
Apuka (a levegőt rezignáltan kifújva): "Az anyád picsájáért."

És ilyen helyzetben ne nyerítsek fel hangosan... :D

Ellenben ugyanezen a buszon még indulás előtt mögöttem egy fiú szép, erős hangja azt kérdezte valakitől: "Bocsi, leülhetek?" Másodperces szájhúzási szünet után jött a válasz egy hasonlóan erős, bagós női hang tulajdonosától: "Persze, leülhetsz." Majd beengedte a fiút az ablakhoz, és közben folytatta: "De legközelebb majd magázzál légyszi, mert kétszer annyi idős vagyok, mint te." Erre szegény gyerek motyoghatott valamit, mert a hülye nőnek még mindig nem volt elég: "De bizony. Annyi idős lányom van, mint te vagy." Mindezt mondom, úgy, hogy bezengte az egész buszt. Le akartam csekkolni őket a tükörben (jól van, valójában a hátsó ajtó melletti üveg az, csak én használom tükörnek), de csak a nőt láttam: bagós-alkesz arcú, tőlem kicsit idősebb nő, szerintem a picike copfja tévesztette meg a srácot, aki a hátsó ajtón szállt fel. 

Tudod, hogy nekem a tömegközlekedésben való normális részvétel az egyik vesszőparipám, és ebben az esetben legszívesebben hátrafordultam volna, hogy hirtelen felindulásból kiosszam a nőt, de ez nem stílusom (igazából csak nem vagyok elég bátor), és kihúztam volna magamat is a normális közlekedők listájáról. Persze nyilvánvaló volt, hogy valami frusztrációját akarta valakin levezetni, és akkor jött ez a szegény fiú pont, de akkor is... Könyörgöm, ha érezzük, hogy aznap seggfej parasztként ébredtünk, akkor próbáljuk még szorosabbra fogni a gyeplőt, és inkább még annyit se beszéljünk, amennyit egyébként szoktunk. Helló - viszlát. Lehetnek néha ilyen napok. Aztán majd otthon szétcsapkodunk egy párnát, vagy valami.

1 megjegyzés:

  1. de a 'bocsi, leülhetek'-ben hol van tegezés/magázás? oké, elég informális, de nem azt mondta, hogy 'SZIA, leülhetek?'. előjött belőlem a grammar nazi.

    VálaszTörlés